|
تغذیه و تندرستی | ||
|
مواد غذایی مثل حبوبات، اسفناج، پرتقال،
بروكلی، اسیدهای چرب امگا 3، شیر، پنیر، گوشت قرمز كم چرب و ... شانس بچه
دار شدن تان را بالا می برند.
مواد غذایی مثل حبوبات، اسفناج، پرتقال، بروكلی، اسیدهای چرب امگا 3، شیر، پنیر، گوشت قرمز كم چرب و ... اگر میخواهید با این قبیل مواد غذایی و خواص آنها آشنا شوید مطالعهی این مطلب را از دست ندهید. پرتقال، فلفل دلمهای و بروكلی
حبوبات و اسفناج این دو مادهی غذایی مفید سرشار از فولات یا همان اسیدفولیك است. معمولاً به زنان توصیه میشود زمانی كه قصد باردار شدن دارند مكمل اسیدفولیك نیز مصرف كنند زیرا اسیدفولیك قادر است از بروز ناهنجاریهای مادرزادی پیشگیری كند. نتایج پژوهشهای دیگر حاكی از این است كه در طول آخرین لحظات پیش از بارورسازی، میزان كلسیم در اسپرم افزایش مییابد و همین امر انرژی و قدرت لازم اسپرماتوزوئیدها برای ورود به تخمك را فراهم میسازد این مادهی مغذی باعث میشود كه در مردان نیز میزان و غلظت اسپرم افزایش یابد. زمانی كه مواد غذایی سرشار از فولات مثل حبوبات و اسفناج و ... مصرف میكنید كه همان اسیدفولیك طبیعی محسوب میشوند به نیازهای بدنتان پاسخ داده و قدرت باروری خودتان را بالا میبرید. میزان مصرف: روزانه یك فنجان عدس پخته و یك فنجان اسفناج پخته توصیه میشود. اسیدهای چرب امگا 3
گوشت قرمز كم چرب
البته باید بگوییم كه كمبود «روی» در زنان نیز روی باروری آنها تأثیر منفی میگذارد. در واقع كمبود «روی» باعث میشود كه مدت عادت ماهیانهی آنها بیشتر شود و این مسئله به تخمك گذاری كمتر منجر میشود. میزان مصرف: زنها روزانه به 8 میلیگرم روی نیاز دارند و این میزان برای مردان روزانه 11 میلیگرم است. باید بدانید كه یك وعدهی غذایی حاوی 100 میلیگرم گوشت گاو، 8.6 میلیگرم روی، برای بدن تأمین میكند. شیر، پنیر و ماست مواد غذایی سرشار از كلسیم و ویتامین D برای حفظ سلامت بدن همهی ما لازم و ضروری است. نتایج پژوهشی كه محققان دانشگاه Wisconsin روی موشهای نر انجام دادند نشان میدهد كه یك دورهی درمانی با كلسیم و ویتامین D میتواند قدرت باروری را احیا كند. نتایج پژوهشهای دیگر حاكی از این است كه در طول آخرین لحظات پیش از بارورسازی، میزان كلسیم در اسپرم افزایش مییابد و همین امر انرژی و قدرت لازم اسپرماتوزوئیدها برای ورود به تخمك را فراهم میسازد. محققان دانشگاه كلمبیا نیز مطالعاتی روی زنها انجام داده و دریافتهاند ویتامین D و كلسیم در آن دسته از زنانی كه از سندرم پیش از قاعدگی ( PCOS) رنج میبرند، باعث تنظیم و ایجاد عادت ماهیانهی نرمال میشوند. میزان مصرف: دو یا سه وعده در روز. |
||
| [ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : night skin ] | ||